Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2009

Δημοσίευμα εφημερίδας Εποχή πριν 15 χρόνια για την Γκιώνα

Δημοσιεύουμε ένα κείμενο που γράφτηκε πριν από 15 χρόνια όπως το βρήκαμε στην Ιστοσελίδα του Κώστα Στοφόρου.
Εφημερίδα Η ΕΠΟΧΗ Κυριακή 27 Νοεμβρίου 1994

Όταν η Γκιώνα
αστράφτει
από φουρνέλα
Εδώ και χρόνια ένα μεγάλο οικολογικό έγκλημα συντελείται στη Γκιώνα και σι αντιδράσεις είναι από ανύπαρκτες έως μηδαμινές, με την εξαίρεση κάποιων τοπικών συλλόγων, οι οποίοι μάταια προσπαθούν να σπάσουν το φράγμα της σιωπής. Πρόκειται για τις δραστηριότητες της «ΑΕΜ Βωξίται Παρνασσού»
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Οινοχωριτών Παρνασσίδας, Γεώργιος Πουρνάρας, τονίζει σε σχετικό υπόμνημα:
«…Η ανατολική Παρνασσίδα φιλοξενεί στα σπλάχνα της γης, της πλούσια κοιτάσματα βωξίτη. Μια πηγή πλούτου για την Εθνική Οικονομία και την εταιρεία και μια αιτία βιβλικής καταστροφής του φυσικού περιβάλλοντος, του παραγωγικού φυσικού πλούτου της περιοχής μας, με την καταστροφή χιλιάδων στρεμμάτων αιωνόβιων παραγωγικών δασών, λιβαδότοπων και γεωργικών εκτάσεων, του οικοσυστήματος, της αρχιτεκτονικής του τοπίου και των αποταμιευτήρων του πόσιμου νερού που τροφοδοτούν τον Βοιωτικό Κηφισσό και την πρωτεύουσα.
Όλα αυτά επειδή η εξόρυξη γίνεται επιφανειακά, ενώ θα μπορούσε να γίνεται σε στοές . υπόγεια. όπως γινόταν παλιότερα και το φυσικό περιβάλλον έμενε άθικτο
ο βωξίτης, φυσικός πόρος μη ανανεώσιμος θα εξαντληθεί και η εταιρεία θα πάει στο καλό της, κι εδώ θα μείνει άκαρπος κρανίου τόπος για τους κατοίκους με χιλιάδες στρέμματα πέτρινα μπάζα, χωρίς πανίδα και χλωρίδα, που θα ... τροφοδοτούν καταστροφικές πλημμύρες στις πεδινές εκτάσεις...».
Ο ι εικόνες που συναντά κανείς, περπατώντας στη Γκιωνα, είναι
Πραγματικά απίστευτες και σχεδόν αδύνατον να περιγραφούν. Κομμάτια δασικών εκτάσεων εξαφανίζονται κυριολεκτικά εν μία νυκτί. Συνεργοί της εταιρείας σχεδόν το σύνολο των τοπικών αρχών: Κοινότητες, δασική υπηρεσία, νομαρχία και γενικότερα όλοι η καθ’ ύλην αρμόδιοι για την προστασία του περιβάλλοντος. Υποτίθεται μάλιστα ότι η εταιρεία πρέπει να αποκαθιστά το φυσικό περιβάλλον, αφού ολοκληρώσει την εξόρυξη μεταλλεύματος από κάποιο σημείο. Το «κόλπο» που εφαρμόζεται για την καταστρατήγηση αυτής της υποχρέωσης είναι απλό:
ανοίγονται συνεχώς καινούργια νταμάρια, τα παλιότερα συχνά περιφράζονται και η εταιρεία δηλώνει ότι θα επανέλθει σ’ αυτά αφού δεν έχει ολοκληρώσει την εξόρυξη. Έτσι τίποτα δεν αποκαθίσταται, και το βουνό έχει γεμίσει τεράστια νταμάρια.
Η καταστροφή δεν περιορίζεται δυστυχώς στους τόπους εξόρυξης.
Δεκάδες άχρηστοι κατά τα άλλα δρόμοι ανοίγονται για την εξυπηρέτηση των φορτηγών, ενώ πολλά είναι τα έργα που επιβαρύνουν τον κρατικό προϋπολογισμό, με μοναδικό επωφελούμενο την «ΑΕΜ Βωξίται Παρνασσού».
Όταν η ιστορία
θυσιάζεται στο
βωμό του κέρδους
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της δραστηριότητας της εταιρείας είναι η ιστορία του Αγίου Αθανασίου, μιας μικρής εκκλησίας, μεγάλης ιστορικής σημασίας για τους κατοίκους των γύρω χωριών.
Η εκκλησία χρονολογείται, σύμφωνα με μαρτυρίες από το 1710. Γύρω της ένα δάσος 6,5 στρεμμάτων με υπεραιωνόβιες βελανιδιές . Σήμερα τίποτε από αυτά δεν υπάρχει. Το δάσος υλοτομήθηκε με άδεια της Δασικής Υπηρεσίας και η εκκλησία κατεδαφίστηκε στις 6 Ιουνίου με άδεια της Ιεράς Μητροπόλεως φωκίδος, κατόπιν αιτήματος της «ΑΕΜ Βωξίται Παρνασσού».
Ολες αυτές σι αποφάσεις και σι πράξεις θεωρούνται παράνομες από τους κατοίκους της περιοχής αφού όπως σημειώνουν, δεν υπήρχε συγκατάθεση της κατά το νόμο αρμόδιας Εκκλησιαστικής Επιτροπής. Αυτή η συγκατάθεση είναι απαραίτητη για την οποιαδήποτε επέμβαση στο χώρο του ναού και του δάσους που τον περιβάλλει, όπως τόνιζε και σε σχετική έκθεση - γνωμοδότησή του, ο αρμόδιος δασολόγος κ. Σφακιανος.
Αυτά ήταν εν γνώσει του Μητροπολίτη Φωκίδας Αθηναγόρα όταν εισηγήθηκε στο Μητροπολιτικό Συμβούλιο την κατεδάφιση του ναού. Για να πετύχει μάλιστα την υπερψήφιση της πρότασής του, υποστήριζε ότι το ξωκλήσι ήταν ετοιμόρροπο. Ωστόσο τα ντοκουμέντα τον διαψεύδουν πανηγυρικά: Φωτογραφίες που πάρθηκαν εξωτερικά και εσωτερικά του ναού παρουσία ;πολιτικού μηχανικού, λίγες ημέρες πριν από την κατεδάφισή του, δείχνουν ότι η εκκλησία βρισκόταν σε άριστη δομική και στατική κατάσταση.
Οι λίγες ασήμαντες μικρορωγμές που υπήρχαν, είναι πλέον κάτι το συνηθισμένο για τους κατοίκους της περιοχής, αφού το ίδιο συμβαίνει και στα σπίτια τους, εξαιτίας των εκρήξεων στα μεταλλεία.
Η απόφαση του Μητροπολιτικού Συμβουλίου, οδηγεί τον εκκλησιαστικό επίτροπο Αθανάσιο Ρούλια σε παραίτηση. Στο Κείμενο της παραίτησής του είναι ιδιαιτέρως καυστικός, κατηγορώντας τον Μητροπολίτη Αθηναγόρα ότι έδωσε την εντύπωση πως ενεργεί ως εκπρόσωπος της «ΑΕΜ Βωξίται Παρνασσού» και όχι ως θρησκευτικός ποιμένας.
Από το κείμενο του Κ. Ρούλια, αντιγράφουμε και το χρονικό της κατεδάφισης:
«Χωρίς προηγούμενη ενημέρωση της Εκκλησιαστικής Επιτροπής για την απόφαση της κατεδαφίσεως του ναού και χωρίς έστω μια τυπική ειδοποίηση κάποιας αρχής της Κοινότητας, μετέβησαν στο χώρο του Ιερού αυτού Ναού εκσκαπτικά μηχανήματα της εν λόγω μεταλλευτικής Εταιρείας και με τον ταχύτερο δυνατό τρόπο, κατεδάφισαν τον ιστορικό αυτό Ναό, εκθεμελιώνοντάς τον τελείως, ώστε να μη μπορεί πλέον να εντοπίζεται η θέση της ύπαρξής του. Τον δε εξοπλισμό του Ναού, εικόνες, ιερά σκεύη κ.λπ. δίκην απορριμμάτων τον φόρτωσαν σε φορτηγό αυτοκίνητο και κατά πληροφορίες τον απέρριψαν... σε κάποια αποθήκη ανταλλακτικών του εργοταξίου της Εταιρείας...»
Παραλογισμού συνέχεια...
Αξίζει να σημειωθεί ότι κάτω από Το ναό και το δάσος που τον περιέβαλε, δεν υπάρχει μετάλλευμα βωξίτη!
Αυτό προκύπτει από μεταλλευτικό χάρτη της εταιρείας, όπως έχει υποβληθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες. Απλώς εμποδίζονταν οι εξορυκτικές εργασίες στην γύρω περιοχή, όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι!!!
Ακόμη επειδή οι ντόπιοι ξυλοκόποι αρνήθηκαν να κόψουν τα δέντρα του Αγίου Αθανασίου, επιστρατεύτηκαν... Αλβανοί.
Η ημέρα που κατεδαφίστηκε η εκκλησία, είναι ιστορική για το γειτονικό Οινοχώρι, αφού στις 6 Ιουνίου του 1943 Το χωριό είχε βομβαρδιστεί από αεροπλάνα του στρατού κατοχής με αποτέλεσμα πολλά θύματα και υλικές ζημιές. Και η ιδία η εκκλησία είναι συνδεδεμένη με τις μεγάλες στιγμές της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας: εκεί στρατοπέδευσαν αγωνιστές του ‘24, άλλα και αντάρτες στην περίοδο της κατοχής. Είχε μάλιστα καεί από τους Γερμανούς κατά τη διάρκεια εκκαθαριστικών επιχειρήσεων το 1944, για να ανακαινισθεί με προσωπική εργασία των κατοίκων του χωριού το 1947.
Η εταιρεία σήμερα, μετά την αντίδραση, μοιράζει εκατομμύρια και για το χτίσιμο καινούργιας εκκλησίας. Ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Οινοχωριτών Κώστας Ρούλιας σημειώνει:
«...Όσες καινούργιες άλλες εκκλησίες του Αγίου Αθανασίου κι αν φτιάξουμε, εμείς θα παραμείνουμε για πάντα υπόλογοι απέναντι στα παιδιά μας και τα παιδιά των παιδιών μας, γιατί δεν αποτρέψαμε τη βέβηλη αυτή πράξη...» Οι ψυχές των προγόνων μας δεν πρόκειται να υπακούσουν στο οποιοδήποτε σύγχρονο «αποφασίζομεν και διατάσσομεν». Θα μείνουν εκεί που είναι... μέσα στα μπάζα της καταστροφής».
Κώσιας Στοφόρος
Υ. Γ. Ενώ σε άλλες αντίστοιχες περιπτώσεις — όπως στην Καλαμαριά τα ΜΜΕ, έδειξαν ιδιαίτερη ευαισθησία, στο Θέμα αυτό, με ελάχιστες εξαιρέσεις τήρησαν απόλυτη σιωπή.
Γιατί άραγε;
...Και μερικές
ερωτήσεις που
αναζητούν απαντήσεις
1) Λέγεται ότι στη Γκιώνα κοντά στη θέση « Κορομπιούλα» βρέθηκαν σπήλαια με σταλακτίτες, τα οποία ανατινάχθηκαν σε μια νύχτα! Λέτε να είναι θυσία στο βωμό της έτσι. εννοούμενης βιομηχανικής ανάπτυξης; θα μπορούσε σε άλλη χώρα να καταστραφεί ένα μνημείο της φύσης χωρίς συνέπειες;
2) Λέγεται ότι βρέθηκε πηγή στην Περιοχή Καστελλίου Γκιώνας με μεγάλη ποσότητα νερού κατά την εξόρυξη του βωξίτη κι ότι μέσα σε μια νύχτα έκλεισε με τσιμέντο ταχείας πήξεως. Αληθεύει;
3) Ποιες θα είναι σι συνέπειες από τις ανατινάξεις που γίνονται με μεγάλη ποσότητα δυναμίτιδας, στην υδροδότηση των Αθηνών; Σημειώνουμε ότι οι πηγές του Βοιωτικού Κηφισσού και του Μόρνου ξεκινούν και από την Γκιώνα και η καταστροφή του βουνού επηρεάζει και τα υδάτινα αποθέματα.
4) Ο χείμαρος «Κλεισούρα» που τροφοδοτεί τον Βοιωτικό Κηφισσό, είναι αλήθεια ότι μπαζώθηκε σε κάποια σημεία από την εταιρεία;
5) Γιατί ενώ απαγορεύονται οι εξορύξεις σε απόσταση πεντακοσίων μέτρων απο αρχαία μνημεία, στη θέση Πύργος Καστελλίων , όπου υπάρχει ενετικό κάστρο, γίνονται εξορύξεις στα εκατό μέτρα;
6) Ο μεταλλευτικός κώδικας λέγεται πως επιβάλλει η εξόρυξη να μην είναι ορατή από εθνικούς δρόμους. Γιατί αυτό δεν έχει τηρηθεί;
7) Γιατί κατά παράβαση του περιβαλλοντικού δικαίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ η περιοχή Γκιώνα
- Παρνασσός - Δελφοί είναι βιότοπος κοινοτικού ενδιαφέροντος, δεν έχει ακόμη ανακηρυχθεί ως ζώνη ιδιαίτερης προστασίας;

Κοπή πίτας απο τον Σύλλογο Εθελοντών αιμοδοτών Άμφισσας

ΣΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΠΗΣ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΤΑΣ 2009 ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΕΙ ΣΤΟ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ
ΤΗΝ ΕΤΗΣΙΑ ΓΙΟΡΤΗ ΤΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΗ ΑΙΜΟΔΟΤΗ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 30-01-09 ΩΡΑ 18.00 ΘΕΑΤΡΟ Ν. ΓΚΟΤΣΗ ΜΕ ΜΑΡΙΟΝΕΤΤΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ < ΠΙΤΕΡ ΠΑΝ> ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΕΙΣΟΔΟ

ΩΡΑ 19.0Ο

ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΤΑΣ
ΤΙΜΗΤΙΚΕΣ ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ ΑΙΜΟΔΟΤΩΝ ΜΕ 5 ,10 , 25 ΑΙΜΟΔΟΣΙΕΣ
ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ ΤΟΥ Γ.Ν.Α
ΩΡΑ 20.00

ΧΟΡΟΙ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΦΩΚΙΔΑΣ
ΩΡΑ 20.3Ο

ΜΠΟΥΦΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΥΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ
ΣΧΟΛΗΣ ΟΤΕΚ ΓΑΛΑΞΕΙΔΙΟΥ.
ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΗΜ

Η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φωκίδας καλεί τους υπευθύνους επιχειρήσεων ζωοτροφών

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΘΕΜΑ: «Εφαρμογή της ΚΥΑ αρ. 340668/2008 (ΦΕΚ 2422/τΒ’/26.11.2008) περί του καθορισμού των απαιτήσεων για την υγιεινή των ζωοτροφών».
• Μέχρι τις 31/1/2009 καλούνται να εγγραφούν οι υπεύθυνοι επιχειρήσεων ζωοτροφών.


Η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Φωκίδας καλεί τους υπευθύνους επιχειρήσεων ζωοτροφών να προσέλθουν στην υπηρεσία έως τις 31 Ιανουαρίου 2009 προκειμένου να τους χορηγηθεί «κωδικός εγγραφής», σύμφωνα με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την υγιεινή των ζωοτροφών.
Ειδικότερα η όλη διαδικασία πραγματοποιείται ... στο πλαίσιο εφαρμογής της Κ.Υ.Α. με αρ. 340668/2008 (ΦΕΚ 2422/τΒ’/26.11.2008), με την οποία καθορίζονται τα συμπληρωματικά μέτρα εφαρμογής των κανονισμών (Ε.Κ.) υπ’ αριθ. 183/2005 και 141/2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου περί του καθορισμού των απαιτήσεων για την υγιεινή των ζωοτροφών.
Να σημειωθεί ότι υπόχρεοι εγγραφής είναι όλοι οι υπεύθυνοι επιχειρήσεων ζωοτροφών πλην των γεωργών και των κτηνοτρόφων που δεν παρασκευάζουν ζωοτροφές και συγκεκριμένα:
• οι εισαγωγείς ζωοτροφών
• οι έμποροι πρώτων υλών ζωοτροφών και σύνθετων ζωοτροφών
• οι παραγωγοί πρώτων υλών ζωοτροφών που προκύπτουν από μεταποίηση όπως π.χ. παραγωγοί σογιάλευρου, βαμβακάλευρου κ.λ.π.
• οι επιχειρήσεις τροφίμων που τα υποπροϊόντα τους προορίζονται για ζωοτροφές και
• οι μεταφορικές εταιρείες που έχουν σαν κύρια ή επί μέρους δραστηριότητα τη μεταφορά ζωοτροφών.

Εξαιρούνται
• οι κτηνοτρόφοι που αναμειγνύουν ζωοτροφές για τις αποκλειστικές τους ανάγκες, χωρίς χρήση πρόσθετων υλών ή προμειγμάτων ( πλην τω πρόσθετων υλών ενσίρωσης


ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ

Άνοιξε η παλιά εθνική που είχε κλείσει για τρεις ώρες

Αποκαταστάθηκε πριν από λίγο η συγκοινωνία στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών-Λαμίας που παρέμεινε κλειστή για δύο ώρες. Οι αγρότες που με τρακτέρ είχαν αποκλείσει και το τελευταίο σημείο που επέτρεπε την κυκλοφορία - έστω με πολλά προβλήματα - από βορρά προς νότο πείστηκαν τελικά μετά από διαπραγματεύσεις να ανοίξουν το δρόμο χωρίς όμως να αποκλείουν το ενδεχόμενο να κλείσουν εκ νέου λίγο αργότερα.

Τα τρακτέρ έχουν παραμείνει δεξιά και αριστερά από τον κόμβο του Μοσχοχωρίου που βρίσκεται 8 χιλιόμετρα νότια της Λαμίας.

Να σημειώσουμε ότι στο δίωρο αποκλεισμό εκατοντάδες νταλίκες ακινητοποιήθηκαν στο εθνικό δίκτυο. Η τροχαία σταματούσε, όσες νταλίκες ... κινούνταν στην εθνική οδό με κατεύθυνση την Αθήνα, στο ύψος της Στυλίδας και δεν επέτρεπε να φτάσουν κοντά στη Λαμία. Παράλληλα μεγάλος αριθμός από φορτηγά αυτοκίνητα ακινητοποιήθηκαν στο ύψος των Καμένων Βούρλων αλλά και στην περιοχή του Μπράλλου.

Ήδη τα φορτηγά έχουν δημιουργήσει ένα κομβόι πολλών χιλιομέτρων και άρχισαν να διέρχονται από το παλιό εθνικό δίκτυο παρακάμπτοντας το μπλόκο των αγροτών στην Αλαμάνα.
Άνοιξε η παλιά εθνική που είχε κλείσει για τρεις ώρες

Είδηση για μερικούς οδηγούς της Ιτέας. Η αναισθησία σας προκαλεί θάνατο

Μια είδηση που ίσως ενδιαφέρει μερικούς οδηγούς (γαϊδούρια) της Ιτέας που παρκάρουν επάνω στα πεζοδρόμια και δεν αφήνουν χώρο να περνούν μανάδες και γιαγιάδες με τα καροτσάκια. Αυτή ήταν η αιτία που σκοτώθηκε γιαγιά με εγγονή. Αν στην Αθήνα δικαιολογούνται κάπως γιατί δεν βρίσκουν να παρκάρουν, στην Ιτέα είναι απλώς ασυνείδητοι οδηγοί.

Απο το ΣΚΑΙ 3/01/2009

Στον εισαγγελέα θα οδηγηθεί το Σάββατο, για ανθρωποκτονία από αμέλεια ο 28χρονος οδηγός του φορτηγού που παρέσυρε και σκότωσε το πρωί μία 56χρονη Βουλγάρα και την πεντάχρονη εγγονή της στην οδό Λιοσίων, έξω από το σταθμό "Αττική" του ... Μετρό.

Όπως έγινε γνωστό από την Τροχαία εκτός από τον οδηγό του φορτηγού αναζητούνται, προκειμένου να σχηματιστεί και σε βάρος τους δικογραφία, δύο ακόμα οδηγοί και συγκεκριμένα, ο οδηγός του ΙΧ αυτοκινήτου που ήταν σταθμευμένο στο πεζοδρόμιο, αναγκάζοντας έτσι την 56χρονη και το κοριτσάκι να κατέβουν στο δρόμο όπου τις παρέσυρε το φορτηγό, καθώς και τον οδηγό του ΙΧ φορτηγού που επίσης ήταν σταθμευμένο στο πεζοδρόμιο και παρασύρθηκε μετά το δυστύχημα με αποτέλεσμα να πέσει σε κολώνα φωτισμού και να τη ρίξει στο έδαφος.

Δείτε προηγούμενη παρόμοια ανάρτηση του Iteanet

Πέμπτη 22 Ιανουαρίου 2009

Ετοιμοι να κλείσουν και την παλιά εθνική οδό προς Φωκίδα είναι οι αγρότες και να παγώσουν την κυκλοφορία

Απο το LamiaNews

Αποφασισμένοι να κλείσουν ακόμη και την παλιά εθνική οδό Λαμίας Αθηνών είναι οι αγρότες. Ο συγκεκριμένος δρόμος σηκώνει όλο το βάρος της κυκλοφορίας μετά τον αποκλεισμό της εθνικής οδού και την διοχετεύει προς τη Φωκίδα.
Από χθες το μεσημέρι οι αγρότες σε συναντήσεις που είχαν αποφάσισαν να προχωρήσουν σε αυτό το εγχείρημα είτε μετακινώντας τρακτέρ από το μπλόκο στην εθνική οδό είτε χρησιμοποιώντας εφεδρείες.
Σε αυτό το εγχείρημα το παρόν και στο γεγονός ότι πολλοί από τους κατοίκους της περιοχής που νύχτα μέρα ζουν τον εφιάλτη μετά βαριά φορτηγά να παίρνουν έξω από τα σπίτια τους θα συνδράμουν προς αυτή την κατεύθυνση.
Αν βεβαίως κλείσει η παλιά ...εθνική οδός κοντά στον κόμβο του Μοσχοχωρίου τότε δεν θα υπάρχει καμία διέξοδος προς την υπόλοιπη Ελλάδα.
Σε μια τέτοια περίπτωση μοναδική διέξοδος για να φτάσει κάποιος από τη Λαμία στην Αθήνα είναι να κινηθεί από τη Λαμία προς Καρπενήσι, από εκεί προς Αγρίνιο και από εκεί προς Πάτρα για να φτάσει στην Αθήνα.
Πληροφορίες από τη συντονιστική επιτροπή υποστηρίζουν ότι μέχρι το μεσημέρι δεν πρόκειται να προχωρήσουν σε αυτό το εγχείρημα το οποίο μελετούν ίσως από το απόγευμα και μετά.

Βραβειο Γ. XATZHΣ» για τους νέους φοιτητές με καταγωγή από την Aγία Eυθυμία

Αντιγράφουμε από την Ιστοσελίδα της Αγίας Ευθυμίας

Tο βραβείο «Γ. Xατζής» το οποίο θέσπισαν ο Νίκος και η Χρυσούλα Kυριακού στη μνήμη του αείμνηστου Γυμνασιάρχη και μαθηματικού Γεωργίου Xατζή και το οποίο έχει απονεμηθεί τρεις φορές, στα τρία τελευταία ΣKAPIMΠEIA, περιμένει το επόμενο παιδί το οποίο θα συγκεντρώνει τις προϋποθέσεις που έχουν τεθεί και οι οποίες είναι:

• Nα έχει καταγωγή από την Αγία Ευθυμία.

• Nα έχει πετύχει κατά τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις σε κάποιο AEI.

Aπό όσους έχουν τις παραπάνω προϋποθέσεις θα βραβευθεί το παιδί με τον μεγαλύτερο βαθμό πρόσβασης. Aπό τα παιδιά που μας έχουν στείλει το σχετικό αποδεικτικό, μέχρι στιγμής, φαίνεται ότι το βραβείο κερδίζει ο... Kλεόνικος Kυριάκης, γιος του Σπύρου Eυαγγ. Kυριάκη, ο οποίος πέτυχε την εισαγωγή του (πρώτος!!) στο τμήμα Eφαρμοσμένης Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Mακεδονίας (Θεσσαλονίκη) με γενικό βαθμό πρόσβασης 19,01!!

Eάν υπάρχει κάποιο παιδί που έχει πετύχει υψηλότερο γενικό βαθμό πρόσβασης από το 19,01 του Kλεόνικου Kυριάκη παρακαλούμε να μας το κάνετε γνωστό, στέλνοντας το σχετικό αποδεικτικό στοιχείο, το αργότερο έως το τέλος Iανουαρίου 2009.

Θυμίζουμε ότι το βραβείο έχει χρηματικό έπαθλο το ποσόν των 800€ και ο φοιτητής που θα βραβευθεί οφείλει να είναι παρών κατά την βράβευσή του, στα επόμενα ΣKAPIMΠEIA, τον προσεχή Aύγουστο, στο Πνευματικό Kέντρο του χωριού.

Ημερίδα "ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ" στην Άμφισσα

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Φωκίδας και το Κέντρο Πρόληψης Χρήσης Εξαρτησιογόνων Ουσιών Ν. Φωκίδας σας προσκαλούν στην ημερίδα με Θέμα
"ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΛΗΨΗ":
Η Πρόληψη των Εξαρτήσεων ως Προϋπόθεση της Ψυχικής Υγείας”
που Θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 24 Ιανουαρίου 2009
στο Πνευματικό Κέντρο Άμφισσας.
Ώρα έναρξης 10:30 π.μ.

Θα πραγματοποιηθεί και έκθεση κεραμικών με έργα από τα μέλη του Θεραπευτικού Προγράμματος ΚΕΘΕΑ “ΣΤΡΟΦΗ”
στην αίθουσα υποδοχής του αμφιθεάτρου του Πνευματικού Κέντρου Άμφισσας

Πατήστε στο περισσότερα για να δείτε το

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ημερίδας ...

Α’ ΜΕΡΟΣ
10:30π.μ. “Χαιρετισμός και έναρξη εργασιών από το Νομάρχη, Φωκίδος, και Πρόεδρο του ΚΠ.ΧΕΟ. Φωκίδας κ. Νικόλαο Δημ. Φουσέκη
10:45π.μ. Χαιρετισμοί επισήμων
11:15π.μ. Χαιρετισμός και αναφορά στο έργο της Πρόληψης, από την κ. Α. Μπάκου (Κοινωνική Λειτουργός του τμήματος Εφαρμογών Πρόληψης Ο.ΚΑ.ΝΑ.)
11:45π.μ. Επιστημονικός Απολογισμός Κ Π.ΧΕ.Ο Ν Φωκίδας από την κ. Π. Μαλαγράκη, (Ψυχολόγος, Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κ.Π.Χ.Ε.Ο Ν. Φωκίδος)

Β’ ΜΕΡΟΣ
5:00μ.μ. Χρήστος Μερινόπουλος (Ιατρός Καρδιολόγος)
ΘΕΜΑ Η εξάρτηση ως φαινόμενο ανθρωπογενετικής πολιτισμικής δυστοκίας.
5:20μ.μ. Νίκος Λάιος (Κοινωνικός Ανθρωπολόγος, Επιστημονικό Στέλεχος Κ.Π.Χ.Ε.Ο. Ν Φωκίδας
ΘΕΜΑ “Η ιατρικοποίηση του σημερινού βίου”
5:40μ.μ. Ανοιχτή συζήτηση
5:50μμ. Βούλα Μαλαγράκη, (Ψυχολόγος, Επιστημονικά Υπεύθυνη του Κ.Π.Χ.Ε.Ο Ν. Φωκίδος)
ΘΕΜΑ : επικοινωνία στην οικογένεια, παράγοντας κλειδί γιο την ατομική εξέλιξη και πρόοδο των μελών της.
6:10μ.μ Πέπη Σκαρλή (Κοινωνικός Ανθρωπολόγος, Δημοσιογράφος, Επιστημονικό Στέλεχος Κ.Π.Χ.Ε.Ο. Ν Φωκίδας)
ΘΕΜΑ : Ναρκωτικά και ΜΜΕ.
6:25μ.μ Ανοιχτή συζήτηση
6:35μ.μ. Προβολή Στιγμιότυπων από Αθλητικούς Συλλόγους.
6:40μ.μ. Ιωάννης Απόλλων Τσαπλαρης Μαθητής Ε’ Τάξης 1”’ Δπμ. Σχολείου Ιτέας) Αθανασίου (Μαθήτρια Ε’ Τάξης 3 Δπμ, Σχολείου Άμφισσας)
ΘΕΜΑ “Παιδιά τώρα, έφηβοι αύριο, ενήλικες στο μέλλον”
6:45μ.μ. Διάλειμμα,
7:00μ.μ. Ηλίας Μιχαλαρέας (Δρ. Ψυχολογίας - Ψυχοθεραπευτής της Μονάδας
Απεξαρτησης 18και Άνω’” Μέλος του ΔΣ. της Πανελλήνιας Ένωσης Νοσοκομειακών Ψυχολόγων).
ΘΕΜΑ : Εφηβεία και Ναρκωτικά.
7:20μμ.Αθηνά Φραγκούλη Λογοπαιδικός – Κινητή Ψυχιατρική Μονάδα Ν. Φωκίδος
ΘΕΜΑ: “Ναρκωτικά και πρόληψη
7:40μ.μ. Ανοιχτή συζήτηση με το κοινό
7:50μ.μ Προβολή Στιγμιότυπων από Αθλητικούς Συλλόγους
7:55μ.μ.Σοφία Μιχαλομανωλάκη Κοινωνική Λειτουργός, Κέντρο Συμβουλευτικής εφήβων ΚΕΘΕΑ «ΣΤΡΟΦΗ»
Θέμα: Η χρήση ουσιών στην εφηβεία. Η εμπειρία οπό ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα απεξάρτησης εφήβων χρηστών
8:10 μ.μ. Μέλη του θεραπευτικού προγράμματος ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ.
8:30 μ.μ. Ανοικτή συζήτηση
8:40μ.μ Προβολή Στιγμιότυπων από Αθλητικούς Συλλόγους
8:45.μ.μ.Λήξη των εργασιών

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2009

ΓΙΑ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΒΡΗΚΑΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΑΣ ΒΡΟΥΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΑΓΡΟΤΕΣ

ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΓΡΟΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Με μαζικότητα και αποφασιστικότητα ξεκίνησαν οι αγρότες τους αποκλεισμούς των δρόμων.

Οι αγρότες της Φθιώτιδας και Βοιωτίας έχουν συγκεντρωθεί στην Αλαμάνα, στην Τιθορέα και στο Κάστρο,( στη φωτο από τα ΝΕΑ τα μπλόκα σε όλη την Ελλάδα) και φυσικά τα προβλήματα στις συγκοινωνίες τεράστια. Το 'Αθήνα- Θεσσαλονίκη σε 10 ώρες' δεν είναι υπερβολή.
Οσο γρηγορότερα καταλάβει η Κυβέρνηση κι όλοι όσοι κλείνανε τις συμφωνίες στις Βρυξέλλες ότι οι αγρότες είναι σε απόγνωση τόσο το καλύτερο γιαυτή. Το κόστος παραγωγής στα ύψη , οι τιμές πώλησης όλο και χαμηλότερες ενω οι καταναλωτές αγοράζουν όλο και ακριβότερα. Δεν πάει άλλο... Δειτε στα περισσότερα βίντεο απο 400 τρακτερ στην Αλαμάνα.

400 τρακτερ στην Αλαμάνα

Ωρες ταλαιπωρίας για τους οδηγούς στην Εθνική οδό. Από Αθήνα για Λαμία μόνο μέσω Αράχωβας Δελφων Αμφισσας και με πολύ υπομονή

Από lamianews.blogspot.com

Περισσότερο από έξι ώρες χρειάζονται οι οδηγοί των αυτοκινήτων για να διανύσουν μέσα από παράπλευρους δρόμους μια διαδρομή της εθνικής οδού Αθηνών-Λαμίας που δεν ξεπερνούσε τη μία ώρα. Για να φτάσουν από τη Θήβα μέχρι τη Λαμία είναι υποχρεωμένοι να κινηθούν από εναλλακτικές διαδρομές και να φτάσουν στην Αράχοβα και την Άμφισσα και από εκεί να κατευθυνθούν προς τη Λαμία.
Δεκάδες αυτοκίνητα μικρά και μεγάλα παραμένουν μποτιλιαρισμένα σε κρίσιμα σημεία της διαδρομής είτε στην παλιά εθνική οδό Λαμίας-Αθηνών στα χωριά Ελάτεια και Παρόρι είτε στην παράκαμψη της Λαμίας και στα χωριά Μοσχοχώρι, Ηράκλεια και Δαμάστα από όπου και οδηγείται ο κύριος όγκος της κυκλοφορίας.

Δευτέρα 19 Ιανουαρίου 2009

Η αγροτική κινητοποίηση στην Άμφισσα

Πραγματοποιήθηκε σήμερα η αγροτική κινητοποίηση στην Άμφισσα και κατέληξε στο κτήριο της Νομαρχίας . Εκεί εισήλθαν οι αγρότες μέσα στην Νομαρχία, με τα αγροτικά τους αυτοκίνητα και επεδίωξαν συνάντηση με τον Νομάρχη.
Κατόπιν πήγανε στα γραφεία Αγροτικής Ανάπτυξης της Νομαρχίας όπου συζήτησαν τα αιτήματά τους με τους Γεωπόνους της Διεύθυνσης.
Προειδοποίησαν οτι δίνουν τρείς ημέρες διορία για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους αλλιώς θα κάνουν μεγαλύτερες κινητοποιήσεις.
Βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν είναι οι τιμές των αγροτικών προίόντων και η καθυστέρηση στην πληρωμή του προγράμματος του Παραδοσιακού Ελαιώνα της Άμφισσας.

Αγροτικές κινητοποιήσεις σήμερα και στην Φωκίδα


Αντιγράφουμε από τον Ριζοσπάστη

Στη Φωκίδα

Στον δρόμο του αγώνα βρίσκονται και οι μικρομεσαίοι αγρότες της Φωκίδας, που την Δευτέρα και αυτοί θα πραγματοποιήσουν, στις 9 το πρωί συγκέντρωση, με τρακτέρ και άλλα αγροτικά μηχανήματα, στην είσοδο της πόλης της Αμφισσας και μηχανοκίνητη πορεία μέχρι το κτίριο της Νομαρχίας. Μαζί τους, όπως και στην προχτεσινή μάζωξη, το ταξικό Εργατικό Κέντρο Φωκίδας, η ΕΛΜΕ του νομού και άλλα πρωτοβάθμια σωματεία. Στη συγκέντρωση καλούν οι Αγροτικοί Συνεταιρισμοί Ιτέας - Κύρας και Χρισσού καθώς και ο Αγροτικός Σύλλογος Ιτέας - Κύρας.

Κυριακή 18 Ιανουαρίου 2009

Νίκη του Αστέρα Ιτέας εκτός έδρας με 3 - 0

Με νίκη του Αστέρα Ιτέας επι του Θησέα Αγριάς εκτός έδρας με 3-0 έκλεισε ο πρώτος γύρος της Δ΄εθνικής για την Ομάδα της Ιτέας.
Μετά το τέλος του πρώτου γύρου η ομάδα βρίσκεται στην τέταρτη θέση με 29 βαθμούς έχοντας επιτύχει 8 νίκες 5 ισσοπαλίες και 4 ηττες.
Πρώτη στον πρώτο γύρο τερμάτισε η ομάδα του Τύρναβου 2005 με 41 βαθμούς, δεύτερη η ομάδα των Τρικάλων με 39 βαθμούς και τρίτη η ομάδα του Πυργετού Λαρίσης με 38 βαθμούς.

Παρουσίαση Βιβλίου στην Λαμία

Την Παρασκευή, 6 Φεβρουαρίου, στις 8μμ, στο βιβλιοπωλείο «Οιωνός» (Κολοκοτρώνη 11, Λαμία 35300, τηλ. 22310-67276) θα παρουσιαστεί «Το Ημερολόγιο ενός πατέρα 2/ Όποιος αγαπάει (εκ) παιδεύει – Από τα πρώτα βήματα μέχρι το σχολείο» (Κριτική)

Το βιβλίο έχει γραφεί απο τον Γνωστό Δημοσιογράφο απο τα Καστέλια Κώστα Στοφόρο

Με αφορμή την παρουσίαση του βιβλίου, θα γίνει μια προσπάθεια για την ενημέρωση των γονιών πάνω σε θέματα διατροφής και εκπαίδευσης, από εκλεκτούς ομιλητές:

Η υπεύθυνη της Σχολής Γονέων Ν. Φθιώτιδας Βασιλική Καπέλλου, θα μιλήσει με θέμα:
«Οι Σχολές Γονέων και η βελτίωση της επικοινωνίας μέσα στην οικογένεια»

Η Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών Ασημένια Κούσουλα, θα μιλήσει για το «πως οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά τους να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες»

Τέλος, η Παναγιώτα Χουλιάρα – Σιδερά, Εκπαιδευτικός, στην ομιλία της «Παιδί, Σχολείο, Οικογένεια» θα αναλύσει ζητήματα που αφορούν στη σχέση του παιδιού και της οικογένειας με το σχολείο.

Στην εκδήλωση έχουν κληθεί να παραστούν οι αρχές και οι σχετικοί φορείς του νομού Φθιώτιδας.

Λίγα λόγια για το βιβλιοπωλείο

Η αγάπη και η ευαισθησία για τον κόσμο του βιβλίου σε συνδυασμό με την πείρα και την γνώση ώθησαν τον Γιάννη Κούτρα να δημιουργήσει τον Απρίλιο του 2002 το Βιβλιοχώρο Οιωνό. Ο Οιωνός δημιουργήθηκε στο πρότυπο των βιβλιοχώρων που απαιτεί η εποχή μας με άπλετους χώρους, λιτές γραμμές, φιλικά υλικά, φως, χρώμα και ήχο.Ο Οιωνός, πέρα από το ρόλο που εγκαινιάζει για πρώτη φορά στην πόλη της Λαμίας, προσφέρει την ζεστασιά του καλού βιβλίου σε συνδυασμό με έναν καφέ, ένα τσάι, ή ένα ποτό σε ώρες χαλάρωσης.Διότι Οιωνός σημαίνει και ανθρώπινη επικοινωνία.

Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2009

ΟΔΟΣ ΑΘΗΝΩΝ - ΠΑΤΡΩΝ ΕΘΝΙΚΗ ή ΚΑΤΣΙΚΟΔΡΟΜΟΣ;


Απο το autocarnet.blogspot.com

"Μαρία 29 ετών, Βασίλης 35 ετών, Παναγιώτης 5 ετών. Η αδελφή του δεν είχε προλάβει να βαπτιστεί... Άφησε την τελευταία της πνοή, όπως και οι υπόλοιποι, πάνω στο οδόστρωμα του πιο αιματοβαμμένου δρόμου της Ευρώπης. Στην εθνική οδό-καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών. Ακόμη και οι έμπειροι διασώστες του ΕΚΑΒ λύγισαν μπροστά στο άψυχο κορμάκι της...

Εκατοντάδες νέοι άνθρωποι ξεψυχούν κάθε χρόνο στη φονική εθνική οδό, σπίτια κλείνουν, συγγενείς θρηνούν και όμως οι αρμόδιες αρχές συνεχίζουν να προκαλούν πόνο και οργή με την αδιαφορία τους και να ζητούν «αντίτιμο» για την πορεία προς τον θάνατο.
«"Πληρώστε για να σκοτωθείτε" λέει το κράτος στους πολίτες του και εμείς πλέον φωνάζουμε σε όλους τουλάχιστον να μην πληρώνουν, μήπως και έτσι ευαισθητοποιηθούν» δήλωσε ο νομάρχης Αχαΐας Δημήτρης Κατσικόπουλος, ανοίγοντας τον ασκό του Αιόλου.

Σύμφωνα με τον νομάρχη, οι τουρίστες που έρχονται από την Πάτρα με κατεύθυνση την Αθήνα δεν πληρώνουν διόδια, καθώς υπάρχει ευρωπαϊκή νομοθεσία βάσει της οποίας δεν επιβάλλεται κόστος διέλευσης όταν ... δεν πληρούνται οι όροι ασφαλείας που έχουν θεσπιστεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση!

«Καλούμε τον κόσμο να μην πληρώνει τα διόδια για να χρησιμοποιεί αυτόν τον δρόμο. Οι ξένοι δεν πληρώνουν βάσει νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς ο δρόμος αυτός δεν πληροί καμία προδιαγραφή για εθνικό οδικό δίκτυο. Μόνον όσοι τρώνε κουτόχορτο πληρώνουν για να σκοτωθούν» τόνισε φανερά αγανακτισμένος ο κ. Κατσικόπουλος, ο οποίος συμπλήρωσε ότι όσοι περνούν χωρίς να πληρώσουν δεν αντιμετωπίζουν καμία κύρωση: «Ακόμα και αν ο οποιοσδήποτε οδηγός περάσει χωρίς να πληρώσει, τον αφήνουν χωρίς να του κάνουν τίποτα. Και αυτό για να μην ανοίξει το θέμα, επειδή το γνωρίζουν» ανέφερε ο νομάρχης.

Τα έσοδα από τα διόδια της Πατρών-Κορίνθου ανέρχονται καθημερινά σε 80.000 ευρώ, καθώς το κόμιστρο που καλούνται να πληρώσουν οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τον συγκεκριμένο δρόμο είναι από τα υψηλότερα στη χώρα -αγγίζει τα 2,50 ευρώ. Παρά το υψηλό αντίτιμο, περίπου 100 χιλιόμετρα του δρόμου από την Πάτρα μέχρι την Κόρινθο δεν έχουν φωτισμό το βράδυ, ενώ περίπου τόσα είναι και τα χιλιόμετρα χωρίς διαχωριστική νησίδα, τη στιγμή που η συνολική απόσταση των δυο πόλεων είναι μικρότερη από 150 χιλιόμετρα.

Χαστούκι στο Δημόσιο η ευρωπαϊκή νομοθεσία

Εμείς αναζητήσαμε την επίμαχη ευρωπαϊκή οδηγία βάσει της οποίας θεμελιώνεται η άρνηση πληρωμής διοδίων στον συγκεκριμένο δρόμο: πρόκειται για την 1999/62/EC «περί επιβολής τελών στα βαρέα φορτηγά οχήματα που χρησιμοποιούν ορισμένα έργα υποδομής», η οποία θέτει το νομικό πλαίσιο για τα τέλη χρήσης εθνικών δρόμων από εμπορικά οχήματα. Στους γενικούς όρους της οδηγίας προβλέπονται επίσης «οι συγκεκριμένοι κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται από τις χώρες-μέλη, εφόσον επιθυμούν να θεσπίσουν διόδια σε μια οδό».

Ο ορισμός της έννοιας του δρόμου, για τη διέλευση του οποίου παρέχεται στα κράτη η δυνατότητα να επιβάλουν την πληρωμή διοδίων, είναι σαφής: «Διόδια και τέλη χρήσης επιβάλλονται μόνο στους χρήστες αυτοκινητοδρόμων ή άλλων οδών με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, όταν οι οδοί αυτές έχουν χαρακτηριστικά ανάλογα προς τα χαρακτηριστικά των αυτοκινητοδρόμων, καθώς και στους χρήστες γεφυρών, σηράγγων και ορεινών διαβάσεων».

Ως αυτοκινητόδρομος ορίζεται «κάθε οδός που διαθέτει για τις δύο κατευθύνσεις της κυκλοφορίας διακεκριμένα οδοστρώματα, τα οποία χωρίζονται μεταξύ τους είτε με διαχωριστική νησίδα, που δεν προορίζεται για την κυκλοφορία, είτε, κατ' εξαίρεση, με άλλα μέσα». Επίσης «δεν διασταυρώνεται στο ίδιο επίπεδο με άλλη οδό, με σιδηροδρομική ή τροχιοδρομική γραμμή ή με λωρίδα για πεζούς» (αυτό που ονομάζουμε «κλειστός αυτοκινητόδρομος»).

Υπενθυμίζουμε ότι από τα 141 χιλιόμετρα που χωρίζουν την Κόρινθο από την Πάτρα, τα περισσότερα διανύονται σε μία λωρίδα κυκλοφορίας (και... μισή βοηθητική), χωρίς την ύπαρξη νησίδας και χωρίς φωτισμό το βράδυ!

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (ΙΟΑΣ) «Πάνος Μυλωνάς», σε έρευνα που διενήργησε για τον οδικό άξονα Κορίνθου-Πατρών αποκαλύπτει πως «την περίοδο 2000-2004 ο θλιβερός απολογισμός στoν δρόμο αυτόν ήταν 266 νεκροί, 263 βαριά τραυματισμένοι και 763 ελαφρά».

Μάλιστα, σε μια προσπάθεια πρόληψης και προσωρινής αντιμετώπισης των συχνών τροχαίων ατυχημάτων, το Ινστιτούτο τοποθέτησε πρόσφατα σε σημεία-καρμανιόλα τεράστιες πινακίδες που προειδοποιούν τους οδηγούς για την επικινδυνότητα.

Για το ίδιο θέμα, τόσο κατά το παρελθόν όσο και σήμερα, ειδικοί που έχουν αφιερώσει τη ζωή τους στη μελέτη και την ενημέρωση των οδηγών για την οδική ασφάλεια, επισημαίνουν πως στο συγκεκριμένο οδικό κομμάτι χάνουν τη ζωή τους περίπου 200 συνάνθρωποί μας τον χρόνο. Κάποιοι άλλοι, μεταξύ αυτών και ο Ιαβέρης, τονίζουν χαρακτηριστικά πως ο συγκεκριμένος οδικός άξονας που συνδέει την Κόρινθο με την Πάτρα, με βάση τον όγκο των οχημάτων που εξυπηρετεί, μοιάζει με... σοκάκι πάρα με αυτοκινητόδρομο!

Έρευνες έχουν δείξει πως σχεδόν όλα τα τροχαία δυστυχήματα που σημειώνονται τα τελευταία χρόνια στο συγκεκριμένο οδικό κομμάτι έχουν κοινό παρονομαστή την ταχύτητα. Σε συνδυασμό με την απροσεξία και τον κάκιστο οδικό σχεδιασμό, το αποτέλεσμα είναι να θρηνούμε δεκάδες θύματα.

Ένας από τους συνηθέστερους τύπους τροχαίων δυστυχημάτων στο κομμάτι Κορίνθου-Πατρών είναι η μετωπική σύγκρουση. Αποδεδειγμένα το 99% των τροχαίων δυστυχημάτων είναι τέτοιες συγκρούσεις.

Τα λεφτά μας πίσω, λένε οι πολίτες

Σύμφωνα με τον νομάρχη Αχαΐας Δημήτρη Κατσικόπουλο, οι υπάλληλοι των διοδίων είναι ενήμεροι για το πρόβλημα και δεν φέρνουν καμία αντίρρηση στους υποψιασμένους οδηγούς που επικαλούνται την ευρωπαϊκή διάταξη για να μην πληρώσουν, σηκώνοντας αδιαμαρτύρητα τις μπάρες για να περάσουν. Πηγές από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ υποστηρίζουν ότι τους αρμόδιους τους έχουν ζώσει τα φίδια εξαιτίας της ολοένα και μεγαλύτερης αμφισβήτησης που εκδηλώνεται ως προς τη νομιμότητα της είσπραξης του τέλους διοδίων.

Μάλιστα, ήδη έχουν κατατεθεί κατά του ελληνικού Δημοσίου αγωγές από αγανακτισμένους πολίτες που ζητούν να τους επιστραφούν τα χρήματά τους.

Όπως τόνισε στην «Espresso της Κυριακής» η δικηγόρος Μαρίνα Μπούζη που έχει αναλάβει τέτοιες υποθέσεις «έχουν κατατεθεί αγωγές κατά του ελληνικού Δημοσίου και η Δικαιοσύνη θα κληθεί σύντομα να επιλύσει το επίμαχο θέμα. Με αυτές τις αγωγές οι πολίτες ζητούν την επιστροφή του αντιτίμου που έχουν καταβάλει για τη διέλευση από την εθνική οδό Αθηνών-Πατρών και αποζημίωση από τα αρμόδια υπουργεία» τόνισε και πρόσθεσε: «Η οδηγία 1999/62 της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην οποία παρατίθενται αναλυτικά οι προϋποθέσεις επιβολής διοδίων από τα κράτη-μέλη, προβλέπει ρητά ότι η επιβολή διοδίων είναι δυνατή μόνο σε αυτοκινητόδρομους που πληρούν τους κανόνες ασφαλείας (οδόστρωμα, φωτισμός). Κατά συνέπεια, όταν το οδικό δίκτυο δεν έχει τις απαιτούμενες προδιαγραφές, όπως συμβαίνει στην εθνική οδό Αθηνών-Πατρών, η επιβολή διοδίων είναι παράνομη.

Η συγκεκριμένη επιστολή εστάλη από αναγνώστη του Autocarnet. Εγώ την δημοσιεύω προς ενημέρωσή σας..."