Σελίδες

Κυριακή 18 Απριλίου 2010

Τα τελευταία σενάρια για Καλλικράτη

23 δήμοι στη Στερεά, με φωνές της Αράχωβας
Οπως σε όλη τη χώρα, έτσι και στη Στερεά Ελλάδα, όπου οι 93 δήμοι θα γίνουν 23, βασικό κριτήριο υπήρξε η αναλογικότητα. Οι μεγαλύτεροι πληθυσμιακά νομοί θα βρεθούν με περισσότερους δήμους και αυτό φυσικά προκύπτει δια...γυμνού οφθαλμού στη σύγκριση του νέου χάρτη της Φθιώτιδας και της Φωκίδας. Βασικό κριτήριο ωστόσο για το σχεδιασμό του νέου χάρτη στη συγκεκριμένη περιφέρεια υπήρξε η ορεινή μορφολογία κάποιων νομών, ιδιαίτερα της Ευρυτανίας (οι 11 δήμοι γίνονται 2) και της Φωκίδας (από 14 οι δήμοι γίνονται 3).

Στους δύο αυτούς νομούς κριτήριο είναι τουλάχιστον οι έδρες των δήμων να έχουν εύκολη ... πρόσβαση. Ιδιαίτερες εντάσεις για τη γενική φιλοσοφία των νέων συνενώσεων δεν καταγράφονται, παρά μόνο για το πού τελικά θα ορισθούν οι έδρες των δήμων και ποια θα είναι η νέα ονομασία τους.

Στη Βοιωτία η εκκρεμότητα της τελευταίας στιγμής είναι αν η Θήβα θα αποτελέσει τον τέταρτο υπερδήμο ή αν τελικά μαζί με τις Πλαταιές θα γίνουν ο 5ος αυτόνομος δήμος του νομού. Αντιδράσεις υπάρχουν από την πλευρά της Αράχωβας, που χάνει την αυτονομία της.

Στην Εύβοια, τέλος, μεγάλο ρόλο έπαιξε η μορφολογία του νησιού, αφού ως γνωστόν, η διαδρομή από τη βόρεια στη νότια πλευρά μπορεί να διαρκέσει ώρες ολόκληρες.
Από Έθνος

Σκληρή επίθεση στον Ορειβατικό Σύλλογο Άμφισσας

Κόκκινο χούμα(Λούστρες που ποτίζονται τα ζώα στο Κόκκινο χούμα)

Η Κίνηση Ενεργών Πολιτών Λιδωρικίου ενάντια στην καταστροφή της Γκιώνας κάνει σκληρή επίθεση στον Ορειβατικό Σύλλογο Άμφισσας και αφήνει αιχμές γιατί δεν περιλήφθηκαν ονόματα ατόμων του Συλλόγου τους στην αίτηση για τα ασφαλιστικά μέτρα παρόλο που είχαν δοθεί τα στοιχεία τους για να γίνει αυτό.
Απορρίπτει τα παζάρια και τα ορειβατικά καταφύγια 70 ατόμων και δηλώνει ότι θα συνεχίσει μέχρι την ... αποκατάσταση του περιβάλλοντος στην περιοχή.

Αυτό που δεν καταλαβαίνουμε εμείς είναι το εξής. Ενώ ο Ορειβατικός Σύλλογος Άμφισσας συνεργάστηκε με τους Λιδορικιώτες και ζήτησε τα ονόματά τους για να καταθέσουν μαζί την προσφυγή για τα ασφαλιστικά μέτρα, γιατί στην συνέχεια δεν μπήκαν τα ονόματά
στην προσφυγή και γιατί δεν τους απεύθυνε τον λόγο. Επίσης δεν καταλαβαίνουμε μετά την θετική έκβαση της προσφυγής γιατί άρχισε παζάρια μόνος του ο Ορειβατικός Σύλλογος χωρίς τους Λιδορικιώτες για ένα θέμα που αφορά άμμεσα και τους κατοίκους του Λιδορικίου.

Η ανακοίνωση των Ενεργών πολιτών του Λιδορικίου.

Ο ΟΡΕΙΒΑΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΜΦΙΣΣΑΣ, ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΤΟΝΟΜΑΣΤΕΙ ΣΕ ΚΤΗΜΑΤΟΜΕΣΙΤΙΚΟ ΣΥΛΛΟΓΟ ΤΩΝ ΒΟΥΝΩΝ ΤΗΣ ΦΩΚΙΔΑΣ

Η απόφαση του ΟΣΑ και η επιστολή του στην εφημερίδα σας στις 14-4-2010, με την οποία ζητεί «αντισταθμιστικά οφέλη» δηλαδή 30 αργύρια για τον εαυτό του και τις Καρούτες, για να άρει την προσφυγή του κατά των επιφανειακών εξορύξεων στα βουνά του Λιδωρικίου είναι κατά τη γνώμη των ενεργών πολιτών του Λιδωρικίου που αγωνίζονται για τη σωτηρία των βουνών μας, μνημείο ανηθικότητας, έλλειψης αρχών, συναλλαγής ανατολίτικου παζαριού και ότι άλλο χειρότερο μπορεί να ειπωθεί για ένα σύλλογο που υποτίθεται ότι αγαπά τη φύση τα βουνά και κόπτεται για την προστασία τους.

Η οργή των ενεργών πολιτών Λιδωρικίου είναι απερίγραπτη γιατί ο κ. Παπαγεωργίου ισχυρίζεται ψευδώς ότι η εξόρυξη αφορά αποκλειστικά τις Καρούτες, ενώ γνώριζε από μας, ότι ο χώρος ανήκει στο Τ.Δ.Λιδωρικίου, με τους πολίτες του οποίου ουδέποτε συζήτησε για ανταλλαγμάτα, πριν πάρει την απόφαση.

Οι ενεργοί πολίτες Λιδωρικίου αρνούνται κάθετα οποιαδήποτε συζήτηση για ανταλλάγματα (αυτό το γνωρίζουν πολύ καλά μέλη του Δ.Σ. του ΟΣΑ) και απαιτούν μόνο αποκατάσταση από την εταιρεία S&B των πληγών που προκάλεσε διαχρονικά στον τόπο μας.

Ο κ. Παπαγεωργίου γνωρίζει ότι επιδιώξαμε την συνεργασία με τον ΟΣΑ, από τότε που προέκυψε το θέμα επιφανειακής εξόρυξης στο «κόκκινο χώμα»(ή Βλαχοθανάση Α7 κατά την S&B), επιδιώξαμε κοινή προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας και άλλες κινήσεις, αλλά δεν μπορούσαμε να φανταστούμε ποτέ ότι ο πρόεδρος ενός Ορειβατικού Συλλόγου «κρατάει διπλά βιβλία και διπλούς λογαριασμούς».

Επίσης ότι θα προέβαινε ποτέ, σε κινήσεις και διαπραγματεύσεις για «δημόσιο χώρο» χωρίς τον «ξενοδόχο» που είναι όλη η Ελλάδα αλλά και οι πολίτες του Λιδωρικίου.

Εμείς, θα συνεχίσουμε τον αγώνα μας για την προστασία των βουνών που αγαπάμε, ασχέτως αν ο ΟΣΑ (αλήθεια τι λένε τα μέλη του) συναλλάσσεται με την εταιρεία για να του κατασκευάσει ορειβατικό καταφύγιο!!!! με αντάλλαγμα την κατάθεση των όπλων (απόσυρση της προσφυγής).

Αυτά τα λίγα σαν πρώτη αντίδραση. Θα υπάρξει συνέχεια….

Εκτενές πρόσφατο φωτορεπορτάζ για την καταστροφή των βουνών μας στο www.lidoriki.com

Για την ΚΙΝΗΣΗ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ

Γιώργος Φωτόπουλος 6973422263

Κώστας Καψάλης kkapsalis@hotmail.com

Μάκης Κλώσσας

Ρουμελιώτικη λαϊκή γλώσσα

Επιλογή λέξεων που έλεγαν οι Σαλωνίτες παππούδες μας, που σήμερα ελάχιστες χρησιμοποιούνται:

* Αλτάνα = γλάστρα με λουλούδια.

* Αφερίμ = εύγε, μπράβο.

* Απστομάω = σκοντάφτω και πέφτω με τα μούτρα πριμηδόν (επιστομάω = επί + στόμα).

* Αγκστέρα(η) = σαύρα (αυγουστέρα < Αύγουστος)

* Γρίβο = γκρι ανοιχτό χρώμα....

* Γκιουζέλ = καλό, ωραία. (Κρίμα το Γιώργη, γκιουζέλ παιδί πήγε χαμένο)...
* Δέμπουρ = ρήμα, είναι άρρωστος (δεν μπορεί) (Η γιαγιάδέμπουρ, μη φωνάζετε).

* Ζαμπερέκι = Το πόμολο, σύρτης της πόρτας. (Βάλε το ζεμπερέκι στην πόρτα για να κοιμηθούμε).* Καραμπάς = στάμνα πήλινη για κρύο νερό.

* Καράμπες = σπασμένα γυαλιά. (Πρόσεξε μην πατήσεις ξυπόλυτος τις καράμπες).

* Καστραβέτσι = χαζός, βλάκας.

* Κουντβίνι(το) = η αφάνα (θάμνος για προσάναμμα)

* Κρένω = ομιλώ (εκ του κρίνω)

* Μπαζντί(το) = Είδος γρασιδιού ανάμεσα στα πουρνάρια, τροφή για τα ζώα.

* Μιρέλης(ο) = χαζός

* Μπακαβάς(ο) = σκληρό χαρτόνι.

* Ντούρμα = σύνδεσμος, αφού, ενώ. (Ντούρμα, δεν μπορείς γιατί επιμένεις;)

* Ντζανός(ο) = λαιμός ανθρώπου, αυχένας.

* Ξαργού(επιρ) = επίτηδες επί τούτου (εξ αργού).

* Πόλκα(η) = χονδρό σακάκι μάλλινο.

* Πλαλάω = τρέχω (επί+λαλώ < επιλαλώ < φωνάζω στο υποζύγιο να τρέχει).

* Τομ = σύνδεσμος, καίτοι. (Τομ πήγες τι κέρδισες;).

* Τσουράπια(τα) = οι κάλτσες.* Τσέργα(η) = μάλλινο σεντόνι.

* Φγέτα(η) = κούπα για νερό.* Χαρτζί(το) =χρώμα σκούρο γκρι.

* Χαρανί(το) = κουβάς, δοχείο νερού.

Απο το λεξικό του Ανδρέα Καλαντζάκου, εκδότη της εφημερίδας " ΤΑ ΣΑΛΩΝΑ "