Σελίδες

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010

Πυροβόλησαν σπάνιο νανογέρακο

Ακόμη μια φορά ένας κυνηγός περνώντας την ώρα του πυροβόλησε ένα αρσενικό ενήλικο νανογέρακο στην περιοχή της Λαμίας. Το νανογέρακο ζει και αναπαράγεται στη Σκωτία και τη Γερμανία και μικρός πληθυσμός από αυτά τα πτηνά ξεχειμωνιάζει στην Ελλάδα [...]

Το μικρό αυτό γεράκι είναι το τέταρτο κατά σειρά που φτάνει στο Ελληνικό Κέντρο ...... Περίθαλψης Άγριων Ζώων στα εικοσιπέντε χρόνια λειτουργίας του, αφού αποτελεί σπανιότατο είδος στην ελληνική ύπαιθρο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ε.Κ.Π.Α.Ζ. το 35% των τραυματισμένων ζώων που έφτασαν εκεί το 2009 είναι πυροβολημένα πουλιά και ζώα, από κυνηγούς που περνούν την ώρα τους με αυτό το διόλου «βάρβαρο» σπορ.
Από lamianews

Φωτογραφίες και βίντεο απο τον εορτασμό των Θεοφανείων στην Ιτέα

Με κάθε επισημότητα γιορτάστηκαν και φέτος στην πόλη μας τα Άγια Θεοφάνεια. Ο καλός καιρός βοήθησε και η πόλη μας κατακλύστηκε από επισκέπτες που μετά την τελετή απόλαυσαν τον περίπατό τους στην καταπληκτική μας παραλία, ενώ το καφεδάκι ή το ουζάκι... ήταν κάτι το επιβεβλημένο σε κάποιο απ΄τα παραλιακά μαγαζιά. Η Φιλαρμονική μας κατά τη διάρκεια της πομπής καθώς παιανίζει την ''Κυρία των Αγγέλων"
Τον Σταυρό τελικά ανέσυρε ο συμπολίτης μας Νίκος Καρίμπαλης.(φώτο)
Από xatzis.blogspot.com

Οικοφιλοσοφικά


Οικοφιλοσοφικά
το νέο ιστολόγιο του Ευθύμη Παπαδημητρίου, συναγωνιστή απο τους Πολίτες της Φωκίδας και ομότιμου καθηγητή Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Το πρώτο κείμενο με τον τίτλο : Μετά την Κοπενχάγη, τι;
Αξίζει να το δείτε.

Από Συμπαράταξη Βοιωτών για το Περιβάλλον

ΕΧΑΣΕ ΤΑ ΚΕΛΛΑΡΙΑ Ο ΔΗΜΟΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ! ΕΠΑΝΕΡΧΕΤΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ΣΥΝΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΠΟ ΠΑΡΑΠΑΡΝΑΣΣΙΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ!

Συμφωνα με αποκλειστικο δημοσιευμα της εφημεριδας ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ που εκδιδεται στην Αμφικλεια απο τον πρωην υπευθυνο τυπου της Περιφερειας Στερεας Ελλαδος Γιωργο Κορδο, το φιλετο του χιονοδρομικου κεντρου που ως τωρα εκμεταλλευονταν ο Δημος Αραχωβας, η θεση Κελάρια ανηκει πλεον στο Δημο Παρνασσου με εδρα το Πολυδροσο (πρωην Σουβάλα).
Οπως δηλωσε στο κεντρικο δελτιο του FM-1 ο προεδρος του Δημ.Συμβουλιου Χρηστος Μουτσιανας με οριστικη αποφαση του ΣτΕ εχασε τη σχετικη προσφυγη που ειχε κανει ο Δημος Αραχωβας στον οποιο αρχικα ειχε ...... προσαρτηθει η θεση Κελαρια και αυτο ανοιγει το δρομο για μια ουσιαστικη συνεργασια ολων των παραπαρνασσιων Δημων της περιοχης στον τομεα της τουριστικης αναπτυξης.Οι ιδιες πληροφοριες αναφερουν οτι η εφημεριδα ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ θα αναλαβει τη διοργανωση μιας αναλογης ημεριδας εν οψει και του δευτερου Καποδιστρια.
Από Οινοχώρι

Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ανατολικής Αττικής προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για τα διόδια

Ο νομικός εκπρόσωπος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας και ζητάει να ακυρωθούν οι υπουργικές αποφάσεις και τα πιστοποιητικά έγκρισης μελετών για την κατασκευή και αδειοδότηση σταθμών διοδίων στις παράπλευρες οδούς της Εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης στις περιοχές Καπανδριτίου, Μαλακάσας, Οινοφύτων, Αφιδνών, όπως επίσης και τη βελτίωση και συντήρηση των σταθμών διοδίων στο τμήμα Μεταμόρφωση - Υλίκη. Η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση υποστηρίζει ότι οι προσβαλλόμενες αποφάσεις είναι παράνομες, καθώς δεν έχουν προηγηθεί Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και κυκλοφοριακή μελέτη, όπως απαιτεί η νομοθεσία. Ειδικότερα, αναφέρει στην αίτησή της, ότι «μολονότι οι σταθμοί διοδίων αποτελούν έργα που τροποποιούν τον αρχικό σχεδιασμό του κυρίως έργου του αυτοκινητόδρομου και συνεπάγονται, όπως είναι αυτονόητο, αύξηση των ρύπων (καυσαερίων και θορύβων) και επιβάρυνση της κυκλοφορίας στις οδούς που συνδέονται με τους σταθμούς διοδίων», δεν συντάχθηκαν προηγουμένως Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Ακόμη, αναφέρεται στην αίτηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ανατολικής Αττικής ότι η νομοθεσία (Ν. 1650/1986, 3010/2002, κ.λπ.)...

προβλέπει ότι η έγκριση περιβαλλοντικών όρων αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση απόφασης για τη σύσταση, επέκταση, εκσυγχρονισμό και τροποποίηση των σταθμών διοδίων. Επίσης, αναφέρεται στην αίτηση ότι πριν την έγκριση των τεχνικών μελετών κ.λπ. για την κατασκευή των στεγάστρων και λοιπών εγκαταστάσεων των σταθμών διοδίων, πρέπει να έχει προηγηθεί η σύνταξη ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης, κάτι που στην προκειμένη περίπτωση δεν έχει τηρηθεί, με συνέπεια να είναι παράνομες για έναν ακόμη λόγο οι αποφάσεις που προβλέπουν την εγκατάσταση νέων σταθμών διοδίων στις εν λόγω περιοχές της Ανατολής Αττικής. Τέλος, αναφέρεται στην αίτηση ότι η δημιουργία νέων σταθμών διοδίων πλέον της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης της ευρύτερης περιοχής, εξαναγκάζει τους πολίτες της Ανατολικής Αττικής και τους υπαλλήλους της νομαρχίας να καταβάλλουν τέλη διοδίων για τις μετακινήσεις τους προς και από τον τόπο εργασίας τους, αλλά και μεταξύ των γειτονικών πόλεων.
Από autocarnet

Παναγιώτης Μητσομπόνος

Πριν από ένα χρόνο περίπου σας παρουσιάσαμε την δουλειά ενός συντοπίτη μας του Παναγιώτη Μητσομπόνου
Με αφορμή το νέο άλμπουμ που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα σας παρουσιάζουμε το εξώφυλλο του άλμπουμ μαζί με την ιστοσελίδα του καλλιτέχνη.
Την σελίδα του την τοποθετήσαμε με σύνδεσμο στην θέση Ιστοσελίδες απο την περιοχή.
Μέσα από εκεί μπορείτε να περιηγηθείτε στον κόσμο των κόμιξ, τις εικονογραφήσεις και τα σκίτσα του.
Δείτε την παρουσίαση του έργου αυτού.

Αυτό είναι το εξώφυλλο του νέου μου κομικ-άλμπουμ, που θα κυκλοφορήσει τον επόμενο μήνα από της εκδόσεις ΚΨΜ, με τίτλο «ΜΕΤΑ ΤΑ ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ και άλλες ιστορίες».

(Τα δυο επάνω τα απέρριψα).
Περιέχει μια συλλογή από ιστορίες που εκδόθηκαν στο περιοδικό «9» ένθετο στην εφημερίδα ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, την περίοδο 2007-2009. Καθώς και τέσσερα κόμιξ που δημοσιεύονται για πρωτη φορα. Το βιβλίο προλογίζει ο Κωστής Παπαγιώργης,...
στο δε οπισθόφυλλο ο Δ. Αρμάος έγραψε:

* Οἱ τριάντα τρεῖς ἱστορίες αὐτοῦ τοῦ λευκώματος διαδραματίζονται στὶς καλύτερες ὧρες γιὰ τὰ μυστήρια τῆς ζωῆς… Εἴκοσι ἑφτὰ ἀπ’ αὐτές (οἱ εἴκοσι τρεῖς, μάλιστα, τῆς μιᾶς σελίδας) ἐξελίσσονται «Μετὰ τὰ Μεσάνυχτα», ἐνῶ ἄλλες ἕξι «Ἄλλες Ἱστορίες» φωτίζονται ἀπὸ τὸ πολὺ πιὸ ὕποπτο φῶς τῆς ἐσωτερικῆς νύχτας – μέσα σὲ μιὰν ἀτμόσφαιρα ὄχι καὶ τόσο μακρινὴ δηλαδή. Τὰ θέματα, ὅλα, ἐρωτοτροποῦν μὲ τὴν πιὸ καθημερινὴ ἐπικαιρότητα: τὶς ταπεινότερες ἐμπειρίες τοῦ καθενός μας. Τὸ μάτι ποὺ βλέπει ὡστόσο (ἡ φωνὴ ποὺ διηγεῖται) δὲν συμμερίζεται τὸ σχόλιο τοῦ ἐκφωνητῆ. Αὐτὸ τὸ μάτι (αὐτὴ ἡ φωνή) ἀγαπάει μὲ πάθος τοὺς ἥρωες τῆς νύχτας καὶ τοὺς ἀγκαλιάζει μὲ τὴν αὔρα τῆς ἐρεθιστικότερης ἔγκρισης...............................................ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΡΜΑΟΣ.
Από mitsobonos

ΕΦΤΑΣΕ ΣΗΜΕΡΑ ΣΤΗ ΛΩΡΙΔΑ ΤΗΣ ΓΑΖΑΣ Η ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΠΟΜΠΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ....ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΑΜΕ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΒΕΒΑΙΑ...

Αυτοκινητοπομπή με διεθνή ανθρωπιστική βοήθεια που αποτελείται από σχεδόν 140 φορτηγά και αυτοκίνητα εισήλθε απόψε στη Λωρίδα της Γάζας, σύμφωνα με φωτογράφο του Γαλλικού Πρακτορείου Ειδήσεων.
Η αυτοκινητοπομπή που μετέφερε τρόφιμα, ιατρικό υλικό και είδη πρώτης ανάγκης από την Ευρώπη, τις αραβικές χώρες και την Τουρκία, εισήλθε στον παλαιστινιακό θύλακα που τελεί υπό ισραηλινό αποκλεισμό, μέσω της μεθοριακής πόλης της Ράφας.

"Ήρθαμε από 17 χώρες. Ταξιδεύαμε επί τουλάχιστον ένα μήνα για να φθάσουμε εδώ. Και για ... ποιό λόγο; Γιατί νιώθουμε περήφανοι που βρισκόμαστε στην Παλαιστίνη", δήλωσε ο επικεφαλής της αποστολής βρετανός βουλευτής Τζορτζ Γκάλογουεϊ,
μόλις έφθασε στην πόλη της Γάζας.
"Απευθύνω έκκληση στον αραβικό κόσμο από το Μαρόκο ως το Μπαχρέιν να υποστηρίξει και να προασπίσει την Παλαιστίνη", τόνισε.
Η αυτοκινητοπομπή που είχε ακινητοποιηθεί αρκετές ημέρες στην Ιορδανία, έφθασε τη Δευτέρα στην αιγυπτιακή πόλη Αλ Αρίς στη χερσόνησο του Σινά, αφού είχε διασχίσει τη Συρία.
Τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα σφοδρές συγκρούσεις ξέσπασαν ανάμεσα σε αιγύπτιους αστυνομικούς και σε μέλη της οχηματοπομπής.

Τα μέλη της αυτοκινητοπομπής διαμαρτύρονταν για την απόφαση της Αιγύπτου να προωθηθεί μέρος των οχημάτων τους μέσω Ισραήλ πριν από την είσοδό τους στη Γάζα. Η απόφαση δεν έγινε δεκτή από τον Γκάλογουεϊ και τα μέλη της αποστολής. Στο τέλος επετεύχθη μια συμφωνία με τις αιγυπτιακές αρχές, οι οποίες απαγόρευσαν μόνο τη διέλευση των ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων που μετέφεραν ανθρωπιστική βοήθεια.
Πενήντα άνθρωποι τραυματίστηκαν, σύμφωνα με μέλη της ανθρωπιστικής αποστολής και ιατρικές πηγές.
Η ηρεμία επανήλθε αργότερα στην πόλη Αλ Αρίς και η αυτοκινητοπομπή κατευθύνθηκε προς τη Γάζα.

Παράλληλα νέες ταραχές ξέσπασαν σήμερα στα αιγυπτιακά σύνορα, όταν ένας αιγύπτιος αστυνομικός, ηλικίας 21 ετών, σκοτώθηκε από πυρά Παλαιστινίων που προήλθαν από τη Λωρίδα της Γάζας.
Οι αιγυπτιακές δυνάμεις πυροβόλησαν και τραυμάτισαν τουλάχιστον τέσσερις Παλαιστίνιους στη διάρκεια εκδηλώσεων διαμαρτυρίας που ξέσπασαν κατά της ανέγερσης υπόγειου ατσάλινου τείχους το οποίο κατασκευάζει η Αίγυπτος για να σταματήσει τη λαθραία διακίνηση μέσω σηράγγων. Οι στρατιώτες έκαναν χρήση πυροβόλων όπλων όταν παλαιστίνιοι διαδηλωτές άρχισαν να πετούν πέτρες εναντίον τους.
Από prezatv

Τι γίνεται με την επιδότηση ελαιοκαλιεργητών της Φωκίδας;

Βλέπουμε να ζητάνε κι άλλοι τις επιδοτήσεις των αγροτών της Φωκίδας, αλλά δεν είδαμε ακόμη να παίρνουν τίποτα οι δικοί μας αγρότες

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΕΩΠΟΝΩΝ ΝΟΜΟΥ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Αξιότιμη κυρία υπουργέ,
Με βάση την πρόσφατη απόφαση του ΔΣ του ΕΛΓΑ για την κατ’ εξαίρεση κάλυψη της επιτραπέζιας ελιάς εξαιτίας προσβολής από πυρηνοτρήτη και δεδομένου ότι δεν συμπεριλαμβάνεται ο νομός μας σε αυτήν την κάλυψη , θα θέλαμε να σας γνωστοποιήσουμε τα κάτωθι:...
1. Στο νομό Αιτωλοακαρνανίας και ειδικά μετά την ολική αποδέσμευση καλλιεργειών καπνού και βαμβακιού, η ελιά είναι σχεδόν μονοκαλλιέργεια
2. Οι παραγωγοί εμπορεύσιμης ελιάς τους μήνες Αύγουστο και Σεπτέμβριο απευθύνθηκαν στον ΕΛΓΑ και δήλωσαν για αποζημίωση λόγω της έντονης πτώσης του καρπού
3. Ο ΕΛΓΑ Αγρινίου δεν αποζημίωσε τους ελαιοπαραγωγούς με την αιτιολογία ότι η έντονη πτώση οφείλεται σε εντομολογική προσβολή (από τον πυρηνοτρήτη) και επιπλέον τεκμηρίωσε την απόφαση του με
γνωμάτευση από το Μπενάκειο Φυτοπαθολογικό Ινστιτούτο (όλα αυτά υπάρχουν τόσο στο αρχείο του ΕΛΓΑ όσο και στον τοπικό Τύπο)
Παρακαλούμε να μας εξηγήσετε πώς είναι δυνατόν ο νομός Αιτωλοακαρνανίας να εξαιρείται από την απόφαση σας για αποζημίωση την ίδια στιγμή που οι όμοροι νομοί (π.χ. Φωκίδα) καλύπτονται.
Κα υπουργέ,
και στο παρελθόν ο νομός μας εξαιρούνταν αρχικά από αποζημιώσεις, σε αντίθεση με όμορους νομούς, κατόπιν όμως δικαίων διαμαρτυριών ο ΕΛΓΑ ανταποκρίθηκε στα αιτήματα των παραγωγών (π.χ. ακαρπία εσπεριδοειδών 2008).
Δεν διεκδικούμε τα παράνομα αλλά τα νόμιμα καθώς και ισότιμη μεταχείριση όλων των ελλήνων αγροτών.
Παρακαλούμε για την αναθεώρηση της απόφαση σας έτσι ώστε να συμπεριληφθεί σε αυτήν και ο νομός μας.
Με τιμή Το Δ.Σ.

Και αν σου κάτσει; Η ταινία της Κυριακής από την Κινηματογραφική Λέσχη της Άμφισσας

Προβολή την Κυριακή 10 Ιανουαρίου στις 9 στο Πνευματικό κέντρο Άμφισσας
Λίγα λόγια για την ταινία και το τρέιλερ.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΔΑΝΙΚΑΣ-ΤΑ ΝΕΑ

Κι όμως, στα εβδομήντα και τέσσερα παρακαλώ. Ακμαίος, ευφυής, σύγχρονος, αστραφτερός. Ο Γούντι Άλεν ο μικροσκοπικός. Με μια από τις καλύτερες κομεντί που έχει υπογράψει μέχρι σήμερα. Πράγμα που διαρκώς το γράφω και με έχω βαρεθεί. Πιστέψτε με. Ο αθεόφοβος είναι τρομερός. «Whatever works», δηλαδή «Κι αν σου κάτσει;» με ερωτηματικό. Λάθος. Τού ΄κατσε και μας έκατσε εντελώς. Το πιο έξυπνο γέλιο και θα το ξαναδώ!
Ποταμιαία ευφυΐα. Ποταμιαίος μισάνθρωπος. Ποταμιαία κωμωδία. Ασταμάτητο από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό. Σαν πολυβόλο. Με ΙQ εντυπωσιακό. Και ...... με σκανδάλη και σφαίρα όλο χαμόγελο ειρωνικό. Δεν το πίστευα. Αρκεί να σας διηγηθώ την ιστορία να σας φύγει το σφράγισμα στο λεπτό. Ένας συνταξιούχος, καραφλός Εβραίος (Λάρι Ντέιβιντ) που περιφέρεται από καφενείο σε καφενείοστο Μανχάταν το γνωστό- κατεβάζει από την ταραγμένη και πανέξυπνη κούτρα του οτιδήποτε του έρθει και το εκτοξεύει εναντίον ανθρώπων, πολιτικών και αφασικών μυαλών. Ο πλήρης ορισμός του μισανθρωπισμού. Μια γκρίνια με σουρεαλιστικά επιχειρήματα χωρίς τελειωμό. Φανταστείτε ούτε γάτα δεν αντέχει στο διαμέρισμά του το φτωχό. Μόνος, έρημος και μονίμως επιθετικός. Σε ό,τι ανθρώπινο μπροστά του κυκλοφορεί. Ας πούμε. Για να βγάλει τα προς το ζειν, παραδίδει μαθήματα σκακιού σε μικρά παιδιά της γειτονιάς. Ε, δεν θα το πιστέψετε. Μόνο που δεν απλώνει χέρι να μετατρέψει το κεφάλι τους σε ταμπούρλο. Μικρά ζόμπι τα ανεβάζει, ανθρώπινα φυτά τα κατεβάζει. Ένας τύπος κουτσός. Μέσα και έξω. Ανάπηρος. Ολοσχερώς. Με βερμούδα και με φόντα επιστημονικά. Διότι, όπως λέει, θα μπορούσε να κερδίσει Νόμπελ Φυσικής με αντικείμενο την Κβαντομηχανική.
Τι σημαίνουν όλα αυτά; Αυτό που διακηρύσσει μονίμως. Ανεφάρμοστες οι τέλειες θεωρίες. Γιατί; Οι άνθρωπο είναι ατελείς. Ψέματα; «Σαν είδος αποτύχαμε». Η εσχατολογία και η ιδεολογική τρομοκρατία πάνε σύννεφο. Όλα τα σοβαρά διατυπωμένα ανάλαφρα και ανεκδοτολογικά. Αυτή η μέγιστη αρετή του κωμικού. Αυτή και του Γούντι Άλεν του μικροσκοπικού. Παράδειγμα; «Μαστογραφία, μαστολίφτινγκ, κολονοσκόπηση, καρδιογραφήματα, αξονικές τομογραφίες, γιατί όλα αυτά; Στο τέλος στην κάσα θα καταλήξουμε και άντε γεια!». Ο παραληρηματικός μισανθρωπισμός δεν έχει τελειωμό: «Ο πατέρας μου αυτοκτόνησε επειδή κάθε μέρα διάβαζε πρωινές εφημερίδες με πολεμικούς τίτλους φρίκης». Ακόμα πιο ριζοσπαστικά: «Η Αμερική διαθέτει το χειρότερο πολιτικό σύστημα στη Δύση. Τα περισσότερα κολέγια παράγουν ανεγκέφαλα ζόμπι».
Ποια η σημασία αυτού του αστείου κλόουν που περιφέρεται κουτσαίνοντας σαν Ριχάρδος; Πρώτον, αυτοσαρκασμός. Ο ίδιος ο Γούντι Άλεν τα πιστεύει και τα υπογράφει όλα αυτά τα ακραία και αιρετικά. Δεύτερον, τα πιστεύει από τη μια, τα απορρίπτει από την άλλη. Πώς φαίνεται αυτό; Μα φυσικά από τη μορφολογία, την κατάσταση και την ποταμιαία εξυπνάδα ενός ανθρώπου που ζει τόσο μοναχικά. Ο μισανθρωπισμός του η ασπίδα της μοναξιάς του. Η συστηματική άρνησή του, το άσυλο της τρυφερής- στο βάθος- καρδιάς του. Η επιθετικότητά του, η άμυνά του. Το σακατεμένο πόδι του, η μαύρη ψυχή του. Κι όμως, τα δυσάρεστα και αντιπαθητικά προκύπτουν από μια δεύτερη ματιά. Αν ο θεατής επιθυμεί να δει λίγο πιο μακριά. Γιατί με την πρώτη, επιπόλαιη ματιά, θα πέσει κάτω από άφθονα χαχανητά. Είπαμε η κωμωδία είναι δράμα συν απόσταση και χρόνος!
Όμως «η μοίρα κάποια στιγμή σου χτυπάει την πόρτα». Έτσι ο Μπόρις Γιέλνικοφ (αυτό το όνομά του, κάτι μεταξύ Εβραίου και Ρώσου) μια μέρα, εντελώς τυχαία πέφτει πάνω σ΄ ένα άστεγο, κατάξανθο μικρό λουλούδι της Νέας Ορλεάνης. Εδώ ο Γούντι Άλεν συναντάει το «Χαμίνι» του Τσάρλι Τσάπλιν. «Οι πορείες μας διασταυρώθηκαν από την αστρονομική αλληλουχία των γεγονότων». Η Αστροφυσική και η Κβαντομηχανική με Ποίηση ερωτική. Άσε που το όνομά της είναι Μελοντί Σελεστίν (Ίβαν Ρέιτσελ Γουντ). Και άσε που το μόνο πράγμα που κέρδισε με το σπαθί της, ήταν κάποιο έπαθλο σε πασαρέλα ομορφιάς κάποιας μικροαστικής γειτονιάς. Αταίριαστοι αλλά στο βάθος ομοιοπαθείς. Αδέσποτοι. Μοναχικοί. Οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Τα ετερόκλητα έλκονται. Εξωτερικά ιλιγγιώδης η διαφορά. Ηλικίας, μόρφωσης, ιδεολογίας, καταγωγής. Εσωτερικά φτυστοί.
Ε, και; Εκείνη τον εκλιπαρεί. Εκείνος υποκύπτει και τη φιλοξενεί. Έτσι σιγά σιγά ο ένας δίνει και γεμίζει του άλλου τη μοναχική ζωή. Έτσι παντρεμένοι χωρίς ντροπή. Ο Ριχάρδος, ο Σκρουτζ, ο μισάνθρωπος Αϊνστάιν με ελεύθερη καρδιά. Η πλήρης ανατροπή. Κι αυτή είναι μόνο η αρχή. Στο «αχούρι» των δυο ετερόκλητων πιτσουνιών εισβάλει η μάνα της Μελοντί (Πατρίτσια Κλάρκσον). Θεούσα, συντηρητική και εγκαταλειμμένη από σύζυγο στην επαρχία τη μικρή. Μεγαλοχωριάτα δηλαδή. «Μόλις την είδα κατάλαβα ότι προέρχεται από σαρκοφάγα φυτά». Πολιτιστικό σοκ. Μη βιάζεστε. Γιατί η Μαριέττα (το όνομα της θεούσας μητρός) τα φτιάχνει με καλλιτέχνη κι εκείνος με τη σειρά του σε φίλο και γκαλερίστα τη σπρώχνει. Εντός ολίγων ημερών η Μαριέττα αναδεικνύεται σε φωτογράφο τρομερή. Με έκθεση παρακαλώ. Και όχι μόνο αυτό. Κοιμάται στο ίδιο κρεβάτι και με τον καλλιτέχνη αλλά και με τον γκαλερίστα. Η γελοιογραφία του «Ζιλ και Τζιμ» του Φρανσουά Τριφό. Και το πιο μουρλό. Την ίδια στιγμή, αυτή η αχαλίνωτη σεξουλιάρα μαμά, δεν εγκαταλείπει την ιδεολογία της επαρχίας τη συντηρητική. Συνωμοτεί προκειμένου η κορούλα της ένα όμορφο αγόρι να βρει και σαν καλή κοπέλα να αποκατασταθεί. Η σχιζοφρένεια της εποχής. Αποτυπωμένη σ΄ αυτήν τη Μαριέττα την τρελή.
Χωρίς κανένα δισταγμό, υποκλίνομαι σ΄ αυτό το απροσμέτρητο, διαβολεμένο μυαλό. Οι ατάκες, η ανθολογία μιας ιδιοφυίας. Οι καταστάσεις, το αναποδογύρισμα δραμάτων υπαρξιακών. Οι ερμηνείες στις πεντάδες των επερχόμενων Όσκαρ. Χωρίς τον Γούντι Άλεν η Αμερική θα ήταν σκέτη πλαστική χειρουργική. Κι όμως, ελάχιστοι βλέπουν τις ταινίες του σ΄ αυτήν τη χώρα την παρανοϊκή. Θεέ μου, τι ντροπή!

«Κι αν σου κάτσει;»

Μέσα στις top κομεντί του Γούντι Άλεν Αστραφτερή, πανέξυπνη, χαμογελαστή Διάλογοι, ερμηνείες της πρώτης γραμμής

ΒΑΘΜΟΙ = 9 (γέλασα τρελά!)
Διαβάστε περισσότερες κριτικές